Kolajen Ne Kadar Süre Kullanılmalı?

Kolajen insan vücudunda aktif olarak görev yapan ve dişlerden kas dokulara kadar her noktada bulunması gereken yapı taşlarındandır. Daha sağlıklı bir vücut yapısının oluşmasını sağlayan kolajenler 18-20 yaş aralığına kadar vücut tarafından sorunsuz bir şekilde üretilebilmektedir. Ancak bu yaş aralığından sonraki dönemde her sene kolajen üretimi %1 oranında azalmaktadır. Azalan kolajen sentezini ihtiyaç duyulan düzeye getirmek için ise kolajen takviyeleri kullanmak gerekebilmektedir.

Kolajen Ne Kadar Kullanılmalıdır?

Yaşlanmayla birlikte vücutta oluşan kolajen sentezindeki azalmaları önlemek adına günlük olarak kolajen takviyesi alma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Ancak kişilerin günlük ne kadar dozda kolajen tüketmesi gerektiği ile ilgili net bilgiler bulunmamaktadır. Doktor kontrolünde belirlenmesi gereken kolajen tüketim miktarları kemik erimelerinden cilt sorunlarına varıncaya kadar pek çok konuda kişilere fayda sağlayacaktır.

Kolajen kullanım süresi kolajen sentezinin azaldığı dönemden hayatın sonuna kadar olan döneme kadar gitmektedir. Çünkü insan vücudu 20 yaşından sonra yaşlanma sürecine girmekte ve gün geçtikçe bu yaşlanma durumu artarak devam etmektedir.

2014 yılında 35-55 yaş aralığındaki 69 kadın üzerinde yapılan araştırmalarda günlük 2.5-5 gram kolajen tüketimi ile kolajen ihtiyacının karşılandığı görülmüştür. 55 yaşlı erkek üzerinde yapılan araştırmalarda ise günlük 15 gram kolajen tüketen kişilerin kas yapısının yeniden güçlendiği ve ağırlık kaldırmada zorlanmaların azaldığı fark edilmiştir. Buradan da anlaşıldığı gibi yaşa ve vücut özelliklerine bağlı olarak kolajen kullanım miktarı değişebilmektedir.

Kolajen Ne Kadar Süre Kullanılmalı?

Kolajen kullanımı insan vücudunda bir anda istenen değişikliklere neden olmamaktadır. Nasıl ki iyileşmek için bir ilacın belirlenen sürelerde kullanılması gerekiyorsa kolajenlerin de belirli bir süre kullanılması gerekir. Yapılan araştırmalar üzerinden kolajenin etki etme süresi şu şekilde listelenebilmektedir:

  • Cildin onarımı ve desteklenmesi: 1-3 ay arası
  • Fiziksel yorgunluk sonrası daha az ağrı: 1-2 gün arası
  • Kemik yoğunluğunun artması: 12 ay
  • Tendon desteği: 3-6 ay
  • Kas kütlesinin oluşumu ve güçlenmesi: 3 ay
  • Vücudun genel sağlığı üzerindeki etkisi: 4-6 ay
  • Saçların dökülmesini önleme: 2-3 ay

Her insanda vücut yapısında görülen farklılıklara bağlı olarak kolajen süresi değişebilmektedir. Cildin onarılması ve fiziksel aktivite sonrası ağrılarda kolajen daha hızlı bir etki gösterirken kas ve kemik kütlelerinin güç kazanması gibi büyük oluşumlarda ise kolajen kullanım süresi artabilmektedir.

Kaynakça

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *